PLJUČA

lungs

Današnji čas je vsekakor čas, ko potrebujemo pogum za vsakodnevne izzive. Pljuča so naš ščit.

Astmo ima že več kot 10% Slovencev. Bronhitis prizadene 25% prebivalstva. Stres je na četrtem mestu po vzrokih za odsotnost z dela. S stresom pa je povezana manjša odpornost teles na razne viruse in bakterije.

Ko otroci stopajo v vrtec, doživljajo stres, zato jih večina zboli. Vse kar je potrebno, je dvigniti njihovo energijo pljuč, da se soočijo z novo situacijo.

Odrasli so stresu lahko izpostavljeni v službi, lahko tudi doma. Različne življenjske situacije vplivajo na doživljanje stisk. Že sama beseda stiska – pomeni, da je nekaj stisnjeno in to so v prvi vrsti naša pljuča in s tem omejen dih. Z zmanjšanjem izmenjave kisika zmanjšamo možnost dotoka kisika v možgane. Zmanjša se naša racionalna presoja in reagiramo s čustvi. V čustvenem odzivu težje najdemo distanco do dogodkov in zato si zmanjšamo možnost, da najdemo rešitve.

Starši so pripeljali v ordinacijo dojenčka, ki je imel pogosto krče v črevesju. Meritev energij je pokazala pomanjkanje energije pljuč. Energija pljuč vpliva na sposobnost človeka, da vdihne zrak in ga razporedi po telesu. Brez zraka ogenj ne gori. Pri dojenčku je bila energija pljuč nizka, zato so pljuča dovajala premalo zraka po telesu. Tako prebavni ogenj v prebavnem traktu ni mogel goreti, zato je hrana zastajala in ga napenjala. Starši so na dojenčku redno začeli delati vaje za dvih energije pljuč in stanje se je po enem tednu začelo izboljševati.

Obolenja pljuč lahko preprečimo, ko bolezen zaznamo že v njenih razvojnih fazah oz. še bolje, ko delujemo preventivno. V tem poglavju je opisano kako uravnovesiti energijo pljuč z vajami, z masažo, z zmanjšanjem stresa, s hrano in z razbremenitvijo čustev. Ko dvignete energijo pljuč, se pljuča sama začnejo obnavljati. Ko delamo vaje za povečanje energije pljuč, si odpremo možnosti za nove rešitve. Uravnovešena energija pljuč zagotavlja večjo odpornost imunskega sistema, saj so pljuča najbolj izpostavljena zunanjemu okolju (virusom in bakterijam) skozi vdih in izdih. Zmanjšamo možnosti, da zbolimo za prehladnimi obolenji, vnetji, astmo… Zdrava pljuča nam omogočijo, da postavimo zdravo mejo našega prostora, da lahko dihamo s polnimi pljuči.

 

ZDRAVA PLJUČA – PRI VAS JE DOMA ODPUŠČANJE

Pljuča –simbol poguma in čustvenega miru

PLJUČA V SVOJEM OBILJU

Pljuča so organ, ki spada k dihalom. V prsni votlini je na vsaki strani srca po eno pljučno krilo. Pljuča so v varnem objemu reber prsnega koša. V pljučih se iz krvi izloči ogljikov dioksid, ki je eden od odpadnih produktov presnove hrane v organizmu, hkrati pa prihaja v kri kisik iz zraka, ki ga telo rabi za izgorevanje hrane.

V vzhodni medicini pravijo, da vsak vdih zraka prinese v telo novo energijo, življenjsko silo. Če zajamemo zrak in ga zadržimo za nekaj časa, za kratek čas zaznamo, kako odvisni smo od kisika in naših pljuč. Delovanje pljuč je ključno za naše življenje. Pljuča so vsopna točka, vrata za vstop Duha v naše telo. Pljuča so v prenesenem pomenu prvi minister srca.

Glavna naloga pljuč je regulacija energije skozi dihanje. Ritmično dihanje je neprekinjeno prejemanje in odpuščanje – popoln posnetek življenja, ki sprejema in spušča (odpušča).

Stabilna energija pljuč se kaže v obliki odpornosti telesa za različne bolezni, v vzdrževanju telesne toplote, v zdravih laseh in zdravi koži. Posameznik s stabilno energijo pljuč razlikuje različne vonje. Tak človek je čustveno stabilen, zna stvari pogledati z distance in ima pogum, da se sooči tudi z manj prijetnimi platmi svojega življenja, odpusti sebi in drugim. Zato da lahko odpustimo, potrebujemo pogum. Pogum je vrlina pljuč.

 

PLJUČA V TEŽAVAH

Pljuča, ki jim energije primanjkuje, težko izločajo ogljikov dioksid iz krvi. Zato je kri slabo oskrbovana s kisikom. Ogljikov dioksid ostaja v telesu kot plodna zemlja za viruse, bakterije in druge mikroorganizme. Zato so ljudje dovzetni za okužbe.

S slabim dihanjem so povezane težave prebave, ker brez kisika ni izgorevanja. Ni pomembno kaj pojeste, če ni pravilnega dihanja, ni dobre prebave, ker prebava ob pomanjkanju kisika ne deluje. Kadar je telo slabo oskrbovano s kisikom, ne deluje niti prebava. Da hrano lahko predelamo, potrebujemo v prebavnem traktu prebavni ogenj. Ogenj potrebujemo tudi v vsaki celici, da lahko predela hrano in jo uporabi za svoje potrebe. Kadar ogenj nima dovolj kisika, se zaduši. Celice se začno deformirati in vstopijo v proces degeneracije.

Preobilna energija pljuč pa povzroča močan kašelj. Zamašen nos je prav tako pokazatelj premočne energije pljuč. Mišice okrog prsnega koša so običajno zelo zatrdele.

Ker so pljuča povezana z dihanjem, so vse težave z dihanjem povezane s pomanjkanjem energije pljuč npr. prehlad ali vnetje mandljev (lahko vodi v resnejše bolezni), vnetje sapnic, bronhitis, alergične reakcije, astma, pljučnica (akutno infekcijsko vnetje pljuč), sarkoidoza, kronična obstruktivna bolezen pljuč, cistična fibroza in pa najhujša pljučni rak.

Napetosti nastajajo tudi na psihični in čustveni ravni. Človek z neravnovesjem energije pljuč je žalosten, depresiven, prestrašen, čustveno nestabilen in ima zmanjšano razsodnost. Človeka pretirano zanimajo podrobnosti, težko izražajo ljubezen in so zelo občutljivi. Človek je plah ali pa pretirano brezstrašen. Lahko se hitro prepusti vplivom drugih (kot da bi jih puščal v svoj energijski prostor) ali pa je zelo hladen in nedostopen.

 

MIŠICA, KI JE POVEZANA S PLJUČI JE, SPREDNJA NAZOBČANA MIŠICA.

Mišica se nahaja na obeh straneh prsnega koša. Mišica omogoča gibanje rok, premikanje prsnega koša in diafragme. Pri pomanjkanju energije pljuč je mišica zakrčena in povzroča tudi zakrčenost spodnjih vretenc vratu. Zakrčene mišice otežujejo dihanje in ustvarjajo napetosti.

 

Načini uravnovešanja energije pljučunnamed (4)

GIBANJE = ŽIVLJENJE

Brez gibanja ni življenja. Sprednja nazobčana mišica je povezana s pljuči. Kadar mišico raztezamo, hkrati krepimo tudi pljuča.

VAJA ZA URAVNOVEŠANJE ENERGIJE PLJUČ

roka je dvignjena ob glavi, palci kažejo nazaj, v počasnem gibu pomakni roko navzdol proti stopalom, istočasno počasi izdihnemo, ob globokem in počasnem vdihu spet dvignemo roko k glavi in ob izdihu pomaknemo roko navzdol.

Vajo za pljuča izvajamo večkrat na dan po nekaj minut.

 

Ustvarjanje čustvenega ravnovesja:

Ko hočemo dovesti energijo pljučam je pomembno, da v dnevu posvetite čas hlipanju. Ko namenimo čas dneva hlipanju, objokovanju starih stvari, žalost sproti spravljamo iz sebe. Tako postanemo bolj lahkotni in sproščeni ter vzdržujemo svoja pljuča zdrava. Vaja ima učinek samo, ko zavestno vstopamo v objokovanje in ne kadar nekontrolirano jokamo in žalujemo. Lahko pa začnemo enostavno ponavljati zvok brez vokalov »tsss, tsss, tsss,…«. Oblikujete ustnice in zrak potisnete ven, tako da nastane zvok.

Hrana

Pomembna sta vitamin C (šipek, peteršilj, ribez, citrusi) in veliko naravne vode. Oblikujete ustnice in zrak potisnete ven, tako da nastane zvok. Za pljuča je pomembno, da uživamo tudi po okusu pikantno, rezko hrano. Ko hrano pripravljamo, je pomembno, da jo pripravljamo z mislijo na pogum. In ko se usedemo k obroku, je pomembno, da jemo v miru: zamišljamo si, da hrana prinaša nove koristne snovi za naše telo in da telo odpušča stare stvari. 

Zmanjšanje stresa pljučunnamed (6)

Stres je posledica premajhne distance do dogodkov in prestrašenosti. Ravnovesje spodbudimo z nežnim prijemom refleksne točke na fontaneli na vrhu glave (fontanela je dobro vidna pri dojenčkih, ker še ni zaraščena). Točko primemo nežno, kot bi se usedel metulj, z dvema prstoma: kazalcem in sredincem. Pomembno je, da smo med sproščanjem nameščeni v udoben stol, ali pa smo kar v postelji. Točko držimo 2-3 minute vsaj 2x na dan.

Korekcija drže telesa

S sprednjo nazobčano mišico so povezane bolečine v prsnem košu, v ramenih in v vratu, pa tudi v diafragmi. Človek unnamed (7)težko dviguje roke in ima malo prostora za dih. Da ojačimo mišico in sprostimo napetost v rokah, medtem ko dvigujemo roke navzgor, je postopek naslednji:

  1. Potrebujemo nekoga, da nam pomaga
  2. Postavimo se pred ogledalo, da vidimo svojo »normalno« telesno držo
  3. Pomočnik prime na čelu narisani točki (sredina čela – nežno kot metulj se dotakne točk s kazalcem in sredincem na eni strani in palcem na drugi strani).
  4. Zelo, zelo počasi premaknemo telo v bolj pravilen položaj. Vmes globoko dihamo
  5. Ponovimo 5x

Zmanjšanje bolečine

Bolečine v prsnem košu zmanjšamo z močnim pritiskom med tretje in četrto rebro ter istočasno med četrto in peto rebro spredaj ob grodnici. Pritisk mora biti tako močan, da začutimo rahlo bolečino. Če je bolečina zaradi pritiska premočna, potem pritisk popustimo, ker nočemo vnašati novih bolečin v telo. Masiramo 2-3min. večkrat na dan.


unnamed (5)

Pri resnih in kroničnih težavah v prsnem košu je obvezen obisk vašega zdravnika. Predstavljene tehnike pohitrijo zdravljenje in vas ohranjajo vitalne. Tehnike izboljšujejo vašo osebno (čustveno in mentalno) stabilnost, veselje in zadovoljstvo v življenju. To pa je temelj vašega zdravja. Z rednim izvajanjem vaj zmanjšate možnost čustvene nestabilnosti. Redno izvajanje fizičnih vaj okrepi vaše pljuča in zmanjša možnost obolenj dihal.

V zavodu BISERNICA imamo redno iVitalis vadbo enkrat na teden. iVitalis vadba ni samo krepitev mišic, je krepitev mišic, ki so dokazano povezane z delovanjem notranjih organov. iVitalis sprošča morebitne zastoje na energijskih kanalih organov. iVitalis deluje izjemno sproščujoče. Vadeči se že tekom vadbe sprostijo, ter zasijejo, govorica telesa se sprosti. Po končani vadbi, vadeči začutijo energijsko pretočnost skozi telo. Imajo več energije za delo. iVitalis je namensko usmerjena, to pomeni, da se izvajajo vaje za Dvig energije, Sproščanje stresa; za dvig učinkovitosti pomnjenja in učenja; za dvig imunskega sistema; ter ne nazadnje za povečanje kreativnosti in hitrejše poti do rešitve. Vse te vaje najdete tudi v knjigi in na DVDju Prebudi najboljše v sebi.

Dodaj komentar...

*